5 ingrediente esentiale pentru un plan de marketing

Sa faci afaceri fara sa dispui de un plan de marketing, este ca si cum ai conduce o masina fara permis. Vei ajunge pana la urma la destinatie, dar vei face o multime de greseli costisitoare, atat din punctul de vedere al banilor, cat si al timpului.
Fa o analiza a situatiei. Numeroase firme incep cu o analiza, evaluand fortele, slabiciunile, posibilitatile ce li se ofera, dar si amenintarile cu care se pot confrunta. In acest fel vei putea determina care iti sunt concurentii, sa intelegi perfect felul in care acestia functioneaza, dar si sa le cunosti fortele si slabiciunile.
Fa o descriere a pietei pe care o urmaresti. Aici va trebui sa demonstrezi ca stii aproape totul despre clientii tai, adica si despre asteptarile sau capriciile lor. Va mai trebui sa intelegi ce ii motiveaza in general pe clienti sa cumpere. Clientii tai cauta sa faca cele mai bune afaceri, sa isi siplifice viata sau pur si simplu vor sa isi faca toate placerile? Trebuie deci sa te intrebi de ce ar apela la serviciile tale sau de ce ti-ar cumpara produsele.
Stabileste obiective marketing clare. Obiectivele tale ar trebuie sa fie realiste si usor de atins. In plus, obiectivele tale de marketing ar trebui sa tina cont de piata, de segmentele sale, dar si de numarul total de clienti, de procentul de clienti care au ramas fideli si de potentialul afacerii tale.
Stabileste o strategie clara de marketing. Dupa ce ai stabilit care iti sunt obiectivele si tinta, ar trebui sa gasesti modalitatile in care iti vei promova firma pe langa eventualii clienti. Trebuie sa tii cont de pret, de productie, de loc si de promovare.
Ai grija si de starea financira a firmei tale. Un plan de marketing este foarte imprecis fara o buna analiza financiara. Starea financiara a firmei tale va putea astfel sa fie inclusa intr-un plan general de afaceri.