Cum foloseste Coca-Cola Inteligenta Artificiala, pentru a ramane in topul pietei bauturilor racoritoare

Drept cea mai mare companie de bauturi din lume, Coca-Cola serveste zilnic mai mult de 1.9 milioane de bauturi, are peste 500 de branduri, Diet Coke, Cola Zero, Fanta, Sprite, Dasani si Schweppes.
Big Data si Inteligenta Artificiala ii dau putere pentru tot ceea ce face afacerea. Directoarea globala de inovatie digitala, Greg Chambers spunea: Inteligenta Artificiala este o fundatie pentru tot ceea ce facem. Noi cream experiente inteligente. Inteligenta Artificiala este esenta care sprijina aceasta experienta.
Comercializarea bauturii racoritoare in jurul lumii nu este atat de simpla. Produsele Coca-Cola sunt comercializate si vandute in peste 200 de tari.
In fiecare dintre aceste piete sunt diferente probleme referitoare la arome, zahar si continutul de calorii. Asta inseamna ca pentru a ramane in top in fiecare teritoriu in parte este necesara colectarea si analizarea datelor din surse diferite, pentru a determina care dintre cele 500 marci are sanse sa fie mai bine primita. Chiar si gustul lui Coca-Cola difera de la tara la tara si intelegerea preferintelor locale este o sarcina foarte complexa.
Coca-Cola vinde zilnic un numar mare de bauturi in automate. In aparatele mai noi, consumatorii folosesc un ecran touch screen pentru alegerea produsului dorit si pentru a adauga un ’’shot’’ de aroma in plus. Compania a inceput sa foloseasca algoritme IA in aceste automate, care ii ajuta la promovarea bauturilor si aromelor favorite in locatia specifica in care se afla automatul.
Coca-Cola foloseste de asemenea IA pentru a analiza retelele sociale si ca sa inteleaga unde, cand si cum prefera consumatorii sa consume produsele lor, la fel ca si care produs este popular in localitati particulare. Peste 90% din consumatori aleg ce cumpara dupa continutul vazut pe retelele sociale, asa ca milioane de consumatori discuta si interactioneaza cu brand-ul pe platforme cum ar fi Facebook, Twitter si Instagram, un lucru necesar pentru strategia lor de marketing.