Cum se alege biroul de contabilitate – contabilul potrivit
Facand o paralela cu fotbalul, departamentul de contabilitate din cadrul unei firme joaca rol de mijlocas central in desfasurarea activitatilor comerciale. Fara contabili competenti, care sa fie la curent cu noutatile fiscale, o firma nu poate functiona cum trebuie, avand mari sanse sa intre in ilegalitate din punct de vedere fiscal.
Tocmai de aceea, inainte de a alege un contabil sau un intreg department de contabilitate, e foarte important ca administratorii firmelor sa se asigure ca cei pe care ii contracteaza sunt seriosi si profesionisti.
Care sunt factorii ce trebuie urmariti?
1. Transparenta serviciilor.
Se recomanda incheierea unui contract de colaborare doar cu acele firme care stabilesc clar, fara echivoc, conditiile colaborarii. In ultimul timp, tot mai multi clienti se plang de aparitia unor facturi neasteptate, motivate ca fiind servicii de consultanta telefonica sau prin e-mail. Nicio firma serioasa, a carui scop principal nu e jecmanirea clientilor si colaborarea cu ei, nu va apela la astfel de practici, astfel ca la primul semnal negativ (de tipul celor prezentate mai sus), fie trebuie ca respectiva colaborare sa se incheie, desi de preferat ar fi ca ea nici macar sa nu inceapa.
2. Comunicarea
Comunicarea cu departamentul de contabilitate, indiferent de subiectul de discutie (salarizare, costuri mentenanta, achizitionare de echipamente de birotica), trebuie as fie una exemplara. Uneori, s-ar putea sa apara cifre surpriza in bilanturile anuale, astfel ca clientii vor dori explicatii sau chiar si consultanta in ceea ce priveste reducerea costurilor sau plata darilor catre stat intr-o maniera cat mai convenabila.
De partea de analiza a costurilor se ocupa cost accounting
3. Controlul asupra actelor
Datorita unor evenimente neplacute in care contabilii au abuzat de actele clientilor lor, multa lume se teme acum sa-si lase toate actele pe mana birourilor independente de contabilitate. Totusi, nicio firma serioasa nu va abuza de documentele clientilor, la fel cum niciodata contabilii experti nu vor insista sa tina prea mult timp actele firmelor clientilor proprii.