Categorii

Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

Excelent

Articole informative de la a la z

Cum stii daca ai calitatile necesare pentru a deveni administrator de imobile

Ocupatia de administrator de imobile poate parea o idee extrem de buna pentru cei care se lupta cu rata mare de somaj si imposibilitatea de a gasi un loc de lucru. In teorie, ocupatia de administrator este una simpla pe care cei mai mult au senzatia ca ar putea-o desfasura fara nici o problema. In realitate este nevoie de pregatire si de o serie de calitati specifice pentru a putea obtine si pastra postul de administrator de bloc pe termen lung.

Pregatirea necesara

Pentru administrare imobile este nevoie de un atestat de administrator fara de care nici o persoana, inclusiv cele care lucreaza in domeniu sau au studii de contabilitate, nu poate fi numita pe pozitia de administrator imobile. Cursurile necesare pentru obtinerea atestatului sunt organizate de diverse institutii in functie de zona sau comuna dar au in general aceiasi durata de 2 pana la 3 saptamani.

Dupa finalizarea orelor de curs, cursantii sunt supusi unui examen in urma caruia se obtine atestatul de administrator. Daca nu se promoveaza examenul de la prima incercare acesta poate fi dat din nou fara a trebui reluate cursurile.

Pretul unui modul de cursuri este de doar 300 de lei, o suma pe care si-o permit cele mai multe persoane care doresc sa isi incerce norocul in aceasta meserie dar care poate devenii usor o investitie pierduta daca lipsesc alte calitati necesare.

Persoane sociabile

Cea mai importanta calitate a unui administrator este abilitatea de a lucra bine cu oamenii. Aproape oricine cunoaste cazul administratorului tipic morocanos si cu usoare inclinatii catre bauturile spirtoase tari care nu rezista niciodata prea mult in functie. Locatarii isi aleg administratorul si tot acestia au posibilitatea de a il inlatura din functie in cazul in care simt ca nu le sunt reprezentate interesele.

Functia de administrator este ca orice alta functie de PR, administratorul reprezinta oamenii si asociatia in egala masura sau uneori chiar mai mult decat presedintele blocului. Sociabilitatea este principala si cea mai importanta calitate de care un administrator imobile are nevoie pentru a putea lucra indeaproape cu locatarii si a ii pastra de partea sa. Administratorii placuti de oameni isi mentin pozitia adesea chiar si zeci de ani.

Calitati organizatorice

Administratorii lucreaza cu numeroase acte, chitante si numere. Ei trebuie sa stie in permanenta unde sunt problemele, sa inregistreze plangerile locatarilor si sa fie in intotdeauna la curent cu situatia fiecarei familii din bloc.

Tot administratorul este bine sa aiba informatiile de contact ale chiriasilor sau locatarilor si numere de telefon de la servicii de mentenanta, instalatori, politia locala si multe altele. Toate aceste documente se pot usor ratacii sau pierde iar informatia lipsa la momentul nepotrivit poate fi costisitoare sau poate rezulta in situatii neplacute.

Atentia la detalii

Nu in ultimul rand, un administrator de imobile apreciat de locatari este unul mereu atent la detalii. Administratorul trebuie sa stie intotdeauna daca ceva trebuie reparat sau daca una dintre familiile de locatari trece printr-o perioada problematica ce poate afecta abilitatea acestora de a plati intretinerea. Atentia la detalii, empatia si sociabilitatea sunt toate calitati de care un administrator are nevoie pentru a mentine bune relatii cu locatarii dar si o buna functionare a administratiei aflata in intretinere.

Lasă un răspuns