Sfaturi pentru a profita din plin de perioadele de reduceri
Nici un moment nu este mai potrivit pentru o reinnoire a garderobei, o pereche de pantofi noi sau electronicele mult visate decat perioadele de reduceri. Aceste perioade, imediat dupa inceperea anului nou si in lunile de vara, sunt constante si se intampla anual in acelasi interval, astfel ca lista de cumparaturi si strategia poate fi planuita din timp.
Folosirea termenului de strategie pentru banalele cumparaturi poate parea usor fortata, dar cand este vorba de reduceri, exista la fel de multe capcane precum exista oportunitati. Variantele mult mai sigure sunt numeroasele tipuri de site-uri de reduceri aparute in mediul online in ultimul timp care pun la dispozitia clientilor vouchere de reduceri pe tot parcursul anului si nu doar in anumite perioade.
Pentru cei care se incumeta totusi sa dea piept cu perioada de reduceri bianuala, o serie de sfaturi simple pot face diferenta intre o afacere buna sau a deveni victima pacalelilor puse la cale de comercianti.
1. Cumparaturile se fac dimineata devreme – perioada de reduceri transforma magazinele in adevarate campuri de lupta. Este greu de sortat printre rafturile de haine atunci cand magazinul este plin si inca 5-6 clienti isi doresc sa probeze acelasi model. Mai mult, cabinele de proba pot deveni inaccesibile in aceste perioade.
2. Cumparaturile se fac la inceputul perioadei de reduceri – aceasta poate dura in anumite magazine si pana la doua luni, asta nu inseamna ca dupa cateva saptamani vor mai ramane produse care merita cumparate. Produsele cele mai tentante si reducerile substantiale vor disparea primele, de aceea este recomandat sa se planuiasca cateva zile de shopping la inceputul perioadei.
3. Zilele ideale sunt imediat dupa Craciun, in primele zile ale anului nou, iar ziua ideala din saptamana este lunea – se stie care sunt perioadele de reduceri, dar si in aceste perioade exista zile in care reducerile pot creste substantial precum prima zi dupa Craciun si primele cateva zile ale anului nou. Lunea pe de alta parte, este ideala in orice perioada a sezonului de reduceri pentru ca magazinele sunt mult mai libere si putine persoane au energia necesara sa faca cumparaturi chiar la inceputul saptamanii. Zilele cele mai aglomerate sunt cele de weekend.
4. Nu toate reducerile sunt adevarate – pentru a evita capcanele ce apar aproape in orice magazin aflat in perioada de reduceri, cumparatorul ar trebui sa aiba in mod ideal o idee a preturilor din acel magazin in perioadele obisnuite. Inainte de perioada de reduceri se recomanda cateva vizite in magazinele de interes pentru a observa preturile. Multi comercianti maresc pretul initial de pe eticheta inainte de a aplica reducerile „masive”, iar cumparatorii se aleg cu un procent economisit mult mai mic decat cel promis. Faptul ca pe eticheta scrie -50% nu trebuie sa fie singurul motiv pentru a cumpara ceva daca pretul continua sa para piperat.
5. Mediul online ramane cea mai sigura sursa de vouchere si reduceri – pentru cei care nu au rabdarea sa se lupte cu aglomeratia din magazine in perioada de reduceri, pe internet aceste oferte sunt periodice si unele magazine pot chiar avea oferte exclusive pentru comanda online ce nu sunt disponibile in magazinele de prezentare. In plus, exista diverse tipuri de site-uri de reduceri si de vanzari colective care ofera reduceri substantiale si vouchere de care se poate profita pe tot parcursul anului.